Design dat bij je past

We werken samen met jou van een heldere strategie naar effectieve, originele middelen. Daarbij stellen we de juiste, kritische vragen om tot het beste resultaat te komen. Daarbij kiezen we de methode die past bij jou, bij ons en bij de opdracht: service design, design sprint of online strategie.

Service Design

Met service design organiseren we mensen, infrastructuur en communicatie op zo’n manier dat de kwaliteit omhoog gaat en je doelgroep beter bereikt wordt. Daarvoor gebruiken we customer experience maps, stakeholder maps, service blueprints en meer.

Wanneer inzetten?
Je product of dienst is voor je klant onderdeel van een groter geheel: je klant wil zijn werk goed kunnen doen, een leuke dag uit hebben, of een efficiënte en prettige aankoopervaring hebben. Je bent succesvol als je precies weet waar je klant in dat proces staat, en wat hij op dat moment van jou verlangt. Dat klinkt vanzelfsprekend, maar is dat voor veel bedrijven en organisaties niet. Met een service design zorgen we dat je aanbod steeds perfect aansluit op de behoefte van de klant.

Dit doen we in drie stappen:

Stap 1: informatie verzamelen
Met de juiste analytische tools brengen we in kaart wie er betrokken zijn bij jouw proces. Wie is je (beoogde) doelgroep? En wie zijn de sleutelpersonen binnen en buiten je eigen organisatie?

Stap 2: proces analyseren
We zetten onder elkaar wat de rollen van de verschillende actoren uit stap 1 zijn. Hoe verhouden ze zich tot jouw product of dienst? Welke acties ondernemen ze bij de afname van jouw product of dienst? Zo leggen we de randvoorwaarden en de gewenste structuur van de customer journey vast.

Stap 3: visualiseren
We visualiseren de customer journey op een strategische poster, waarop alle informatie uit de stappen 1 en 2 samenkomt. Zo zie je in een oogopslag welke inspanning je moet leveren om van de status quo naar de gewenste situatie te komen.

Een nieuw product lanceren, een bestaande dienst uitbreiden of optimaliseren, de stap maken naar een nieuw platform of nieuwe technologieën implementeren? Daarvoor kan een design sprint heel verhelderend zijn.

Een content titel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipis cin elit. Nunc purus libero, interdum sed blandit acp retium facilisis turpis. Donec dictum neque veloran tristique egestas nulla mollis dui lorem dolor.

Meer lezen

Design sprint

Een design sprint zetten we in om een nieuw product of nieuwe dienst te ontwikkelen of een bestaande te verbeteren. In vijf snelle stappen stellen we heldere doelen, toetsen we het idee en maken we een roadmap voor de toekomst.

Wanneer inzetten?
Een nieuw product lanceren, een bestaande dienst uitbreiden of optimaliseren, de stap maken naar een nieuw platform of nieuwe technologieën implementeren? Daarvoor kan een design sprint heel verhelderend zijn. Aan het eind van een kort maar intensief traject weten we precies hoe je je resources het beste kan inzetten.

Stap 1: begrijpen
We denken samen na over je vraagstuk. Waar zit het gat in de markt? Welke doelgroep wil je bereiken? Wat doen je concurrenten? En wat zijn de succesfactoren? Op basis van onze kennis en ervaring stellen we je alle lastige, maar broodnodige vragen. 

Stap 2: ideeën bedenken
Op basis van de inzichten uit stap 1 gaan we volgens een vaste methodiek in oplossingen denken. Hier waaieren we breed uit, om zo veel mogelijk creatieve ideeën op voorraad te hebben voor stap 3.

Stap 3: knopen doorhakken
Met een analytische blik brengen we de ideeën uit stap twee terug tot een of meer praktisch werkbare oplossingen. Het plan of de plannen met de meeste potentie werken we in deze fase verder uit. 

Stap 4: prototype maken
In deze fase ontwerpen en maken we zo snel mogelijk een werkend prototype van het meest kansrijke plan uit stap 3.

Stap 5: testen
Samen met je klanten testen we het prototype uit stap 4. We bevragen ze kritisch over hun ervaringen en bundelen die tot een afgewogen beoordeling van het prototype. Op basis daarvan maken we een roadmap voor de vervolgstappen.

Online stategie

Van starten met e-commerce en optimalisatie van de customer journey tot aan een optimale inzet van online marketingkanalen: een ijzersterke strategie is het fundament voor het behalen van groeidoelstellingen.

Wanneer inzetten?
Wachten tot je klanten je website weten te vinden is niet meer van deze tijd. Je klant haalt zijn informatie van social media, googelt op gebruikerservaringen of doet online onderzoek na een tip van een collega. Jouw website is dan niet de start, maar het eindpunt van de zoektocht. Als je wilt weten welke kanalen passen bij jou, je doelgroep en je product of dienst, dan is een online strategie onmisbaar.

Wie ben je, wat doe je, wat wil je vertellen, tegen wie én, heel belangrijk, waar vertel je dit en wat wil je daarmee bereiken? Die vragen staan centraal als we je online strategie bepalen. Zo helpen we je focussen en keuzes maken.

Daarvoor bieden we 4 opties: 

Optie 1: contentscan
Elk begin is lastig. In de waan van de dag heb je vaak niet eens in de gaten waar nog grote kansen liggen. Met een contentscan bekijken we je bestaande content en inzet, leggen onze bevindingen vast en geven concreet advies: een rapport met aanbevelingen en gerichte tips, zodat je met een beetje hulp zelf aan de slag kunt. 

Optie 2: workshop content en online strategie
In een sessie van een dagdeel gaan we samen aan de slag: jij of jullie met de kennis over je bedrijf of organisatie en jouw dienstverlening. Wij met een vertaalslag naar een goed verhaal dat past bij je doelgroep en op de juiste kanalen terechtkomt. We bekijken:

  • wie je bent en wat je wilt vertellen;
  • welk doel je wilt bereiken;
  • wie je doelgroep is en waar die zich bevindt;
  • welk type content relevant is voor deze doelgroep en dit kanaal;
  • hoe je dit meetbaar kunt maken en kunt blijven verbeteren.
  • Alle bevindingen en adviezen leggen we vast in een rapport.

Optie 3: praktische hulp en contentcreatie
Natuurlijk ondersteunen we je ook bij de praktische uitvoering. Als je wilt, beheren we je social-mediakanalen, of we maken een kalender voor je social-mediaposts. We kunnen je ook helpen met contentcreatie, zoals video of fotografie.

Optie 4: basistraining social media
De doe-het-zelfvariant van optie 3. In een korte training geven we jouw medewerkers handvatten om zelf aan de slag te gaan met beheer van en contentcreatie voor je social media.

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

06 407 999 69   /   info@moefs.nl

Samen met opdrachtgevers en partners maken wij het verschil. We werken coöperatief en ons hart gaat sneller kloppen van projecten die bijdragen aan een duurzame wereld.

Privacy statement

Blijf op de hoogte

Benieuwd naar onze diensten en projecten? We houden je graag op de hoogte.

verstuur
Contact

Koningin Emmastraat 35
4205 BL Gorinchem

+31 (0)6 407 999 69
info@moefs.nl

Moefs werkt samen met Hidde van den Brink Concept & Content en Merkvast

© Moefs 2020